18 March, 2011

Etapp 2 - hash, hash!

Teine etapp algas hommikul klassikalise ärkamise kuke kiremise saatel, muna praadimise ja harjutusega hoida raske pea ning rinna vahel vajalikku 90 kraadi. Entusiasmi alged tekkisid majja umbes neli tundi enne Liisi sünnipäeva, kui kõigile nagu meenus, et see ju kostüümipidu ja kostüümi peab ka ise valmis heegeldama. Kuna teema oli L-tähega asjad või roosa, siis meie garderoobist väga suurt abi polnud. Mattias küll tahtis kangesti harfimängija või altaripoiss olla, kuid reeglid on reeglid ja sa pead nendega leppima. Nii meist saidki superkangelased nimedega: Lawrence of Arabia, laborer ja roosa lina koos roosa mõmmiga. Tee sünnipäevapeole võis alata.

Peole jõudes märkasime, et me pole ainukesed, kes teemat tõsiselt võtsid, seltskonnas oli nii lesbisid kui ka härrasmehi, kes olid oma naise roosa topi endale selga tõmmanud. Pidu ise kulges eestlastele omaselt. Alguses ei saanud eriti vedama, hiljem jälle oli pidamisega probleeme. Igal juhul mina sain pidama alles kuskil mõned tunnid pärast südaööd ja mul tuli koju minna taksoga. Kuna pidu toimus kuskil Kapa-Kohila sarnases augus Vera linnaosa nurgas, siis tuli mul alustada teed mõne peatänava poole, kust mõni õnnelik taksojuht leida ja teda väikese äriplaaniga tülitada. Minu õnneks oli Rustaveli tänav lähemal kui Sompale lähim tsivilisatsioon ja kerge vaevaga sain toreda taksojuhi, kes lubas mind 5 lari (2 eurot) eest koju sõidutada. Taksosse jõudes olukord pöördus minule ootamatus suunas. Taksojuht hakkas kurtma, kuidas ta kõik oma raha maha kasiinos maha mängis ja et tal on kaks poega, kes on paljas ja näljas ja autos pole bensiini ja naine lööb ta maha. Ma pidin talle nentima, et mina olen tudeng ja ma olen temaga üsna sarnane. Mul pole ka vahel raha autosse bensiini osta, ma ei suuda oma peret ära toita ja kui mina nii hilja väljas autoga taksot mängiksin, lööks minu naine ka mind maha. Igal juhul andsin ma talle reisilõpus naeratades 10 lari, millest ma raha tagasi ei saanudki. Kallim taksosõit ever, kaabakas!

Vasakult - Lawrence of Arabia, roosa lina, lihtsalt roosa, lesbi ja laborer (lihtne tööline)
Ilmselgelt on eesti poisid Liisi auks laulu üles võtnud
Lubasime Liisile, et kohtume järgmine päev, kell 2 Chavachavadze tänaval Big Beni poe juures, et minna üritusele nimega hash. Midagi muud me üritusest ei teadnud, teadsime, et peab kõndima ja õlut jooma. Sellega oli meie latt ületatud. Ka meie endi üllatuseks, kell 2 me sinna kohale ka jõudsime. Saime ka laiemalt teada, mis on hash. Hash ehk Hash House Harriers on poolsportlik ettevõtmine, mis on alguse saanud 1938 aastal Malaisias. Tegemist on ülemaailmase ettevõtmisega, mis algab igas riigis (ka Eestis) pühapäeval kell 3 (Gruusias algas kell 2, sest grusiinid ei keera kella, vaid elavad bioloogilise rütmi järgi). Hashist võtavad osa kõik, meie hashil oli kõige noorim osavõtja imik ja kõige vanem vast üle 60’e. Vanus pole oluline, tähtis on tervis ja hea enesetunne. Kui kogu rahvas kokku sai, kutsuti meile Liibüa värvides Gaddafi maršutka (me ei teadnudki, et Gruusial liinid seal on) ja meid veeti Tbilisist ca 10km välja, kus kohas pidi üritus toimuma.

Hashil on kaks väljundit: sportlik ja matkasellilik. Seega olid põlised hashitajad meile ettevalmistanud jahutäpikestest raja, mida tuli kindlat teed mööda läbida. Õige raja kõrval oli ka vingerpussi radasid, millele sattudes tuli karjuda „Oh Shit!“ ja tagasi õigele rajale minna. Väike kahetunnine matk looduses tegi meie tervise igal juhul korda. Nagu me aru saime, siis see ka üks hashi eesmärkidest oli vabastada osalised nädalalõpu pohmelusest. Pärast väikest matka koguneti ringi, sunniti virgineid (süütuid - neid, kes osalesid esimest korda ehk meid) ja sunniti manustama õlut või vett. Jook pidi minema sisse või välja ehk joo ära või kalla pähe (in or on). Sellele järgnesid mitmed teised hashi traditsioonid ja laulud ning kogu üritus lõppes Hangari kohvikus maailma ühe mõttetuma mängu - ragbi vaatamisega. Vot selline seiklus ja sellised kogemused. Raske nädal on selja taga, järgneb väike puhkus, sest peame valmistuma Eestist tulevateks lähedasteks sugulasteks, sõpradeks ja muudeks karvasteks.

No comments:

Post a Comment